Pohár... ! ...problémy

17.03.2011 22:58

V mojej e-mailovej pošte sa objavilo aj TOTO...

 

Pán profesor začal svoju prednášku a...

...chytil do ruky pohár s trochou vody. Zodvihol ho tak, aby ho všetci študenti videli a spýtal sa ich:
"Čo myslíte, koľko váži tento pohár s vodou?"
"50 gramov!" ... "100 gramov!"... "125 gramov!" odpovedali študenti.
"Ani ja to skutočne neviem, kým ho neodvážim", povedal profesor.

Ale moja otázka je:
"Čo sa stane, keď ho budem držať takto zodvihnutý pár minút?"
"Nič" - odpovedali študenti.
"V poriadku... a čo by sa stalo, keby som ho držal takto zodvihnutý hodinu?" - spýtal sa profesor.
"Rameno by vás začalo bolieť" - povedal jeden zo študentov.
"Máte pravdu, a teraz čo by sa stalo, keby som ho držal takto celý deň?"
"Vaše rameno by zmeravelo, mohli by ste mať nejaké svalové kŕče a paralýzu a museli by ste ísť určite do nemocnice" - zašpekuloval iný študent a všetci študenti sa zasmiali.
"Veľmi dobre. Ale počas celého tohto - zmenila by sa hmotnosť pohára?" - spýtal sa profesor.
"Nie", odpovedali.
"Potom čo spôsobilo bolesť ramena a svalové kŕče?"


Študenti boli v rozpakoch...


"Čo by som teraz mal urobiť, aby som sa zbavil bolesti?" spýtal sa zas profesor.
"Položiť pohár!" povedal jeden zo študentov.
"Presne!" zareagoval profesor.
"Problémy v živote sú niečo podobné ako toto. Držte ich pár minút v hlave a zdajú sa OK! Myslite na ne dlhý čas a začínajú bolieť. Držte ich ešte dlhšie a začnú vás paralyzovať! Nebudete schopní urobiť nič!

Je dôležité myslieť na výzvy alebo problémy vo vašom živote. Ale ešte dôležitejšie je > položiť ich < na konci každého dňa skôr než pôjdete spať.
Toto je spôsob, ako sa NEbudete stresovať, budete sa budiť každý deň čerstvý a silný, budete zvládať svoje veci i akékoľvek výzvy, ktoré vám prídu do cesty..."

 

Preto keď dnes pôjdete spať, pamätajte:

POLOŽTE POHÁR!

 

:-)

 

 

...ďakujem, Vierka! 

Späť