Odpustenie

16.01.2011 21:41

Myslím, že nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že každému z nás sa stala nejaká krivda. Menšia či väčšia. Možno nás niekto urazil, možno ublížil slovne a čo horšie i fyzicky. Tých podôb môže byť nespočetné množstvo.

Čo však s tým? 
Prichádza urazenie, bolesť na duši, bolesť na tele. Každopádne nech sa na to pozrieme z akéhokoľvek uhla sme dotknutí len my. Často na to myslíme, preberáme si danú situáciu, prečo sa to stalo, prečo mi to spravil, prečo mi to povedal, prečo sa takto zachoval, prečo mi tak veľmi ublížil? Neustále sa v tom hrabeme. A opäť sme pri tom istom - len my.
Pri všetkých týchto skúsenostiach je podstatné uvedomiť si jednu vec:

Trápime sa my!

Je veľmi pravdepodobné, že ten čo nám to spôsobil, nech to už bolo čokoľvek, zrejme na to nemyslí a je mu to jedno. V najlepšom prípade sa v niekom pohne svedomie a príde sa ospravedlniť. To sú tie šťastnejšie konce, avšak posledný krok musíme spraviť aj tak my:

A to - odpustiť..!

Veľa ľudí má s tým veľký problém a tu narážame na podstatu problému. Škodia len sebe! Tým, že sa na niekoho hneváme, že sme urazení, že niekoho nenávidíme – škodíme len sebe a to veľmi. Pochopte jedno – neškodíte tým, čo to spôsobili - škodíte len sebe! Častokrát to má za následok to, že máte zdravotné problémy, ktoré sa môžu prejaviť neskôr a následky sú potom žiaľ smutné a bolestné. Moja rada je. Píšem to preto, lebo som tým prešiel a viem o čom píšem. Mal som stav nenávisti, bol som urazený, mnoho vecí bolelo. Neustále hrabanie sa v minulosti, premietanie si dookola určitých situácii.

Zapamätajte si!

MINULOSŤ NEZMENÍTE, TÁ JE PREČ!!!
ŠKODÍTE LEN SEBE!!!
NIČ S TÝM NEVYRIEŠITE!!!
JE TO VAŠE ZDRAVIE!!!
POSTOJE SÚ DÔLEŽITEJŠIE AKO FAKTY!!!
TEN KROK VPRED MUSÍTE SPRAVIŤ VY!!!
NEČAKAJTE NA OSPRAVEDLNENIE, KEĎ PRÍDE – FAJN, ALE NEMUSÍ PRÍSŤ!!!

Viem nie je to ľahké, hlavne keď to bolí, ale verte mi odpustenie je oslobodzujúce! Keď sa to naučíte posuniete sa v živote o VEĽKÝ kus dopredu. A možno sa pousmejete, ale veľkú úlohu tu zohrá láska. (Možno si poviete „Láska! Veď on(a) mi spravil(a).......) Viem, viem, viem, ale láska je najmocnejšia vec na svete a to je základný kameň, pretože môžete si povedať no tak dobre tak ja mu teda odpúšťať, ale Vaše srdce, vo vašom vnútri je stále nenávisť a to nie je odpustenie. To musí prísť z vnútra, musí byť pravé, a to je možné len z lásky. Keď toto pochopíte – uvidíte vo svojom živote výrazné zmeny. Je veľa svedectiev o tom ako sa výrazne zlepšoval zdravotný stav chorých, ako odchádzali choroby v priebehu niekoľkých dní, ba dokonca situácie, ktoré môžeme nazvať - zázrak. Mne pomohlo veľa techník. Najviac dve:

Metóda chodby a divadla:

  • Metóda chodby spočíva v tom, že vidíte seba na veľkej chodbe kde je veľa vchodov. Pred vami, za vami. Pred vami je budúcnosť, idete a otvárate dvere nových skúseností, zážitkov, čakajú Vás tam nové zoznámenia, nové priateľstvá, kolegovia. Za vami je minulosť. Tie dvere už zatvorte a neotáčajte sa! Koľko ľudí si nechá otvorené niekoľko dverí a neustále sa do nich vracajú. Prečo? Zavrieť raz a navždy (odpustiť) a ísť dopredu!!! Predstavujte si to ako film. Vidíte seba a zatvárate dvere na ktorých je nápis „Priateľ ma opustil“ alebo „Hádka s mamou“...
  •  Metóda divadla je veľmi účinná a zároveň o niečo ťažšia. Predstavte si seba v hľadisku - samého a ten čo Vám ublížil je na javisku. Vidíte ho v tých najlepších farbách vidíte ho spokojného, ako napríklad robí nejakú svoju obľúbenú činnosť. Vašou úlohou je to precítiť, prajte mu to, z celého srdca a buďte šťastní, že tú osobu vidíte spokojnú. Urobte to niekoľkokrát za deň, keď budete mať voľnú chvíľku. Čoskoro príde výsledok. 

Zopakujem to čo som už napísal:

MINULOSŤ NEZMENÍTE, TÁ JE PREČ!!!
ŠKODÍTE LEN SEBE!!!
NIČ S TÝM NEVYRIEŠITE!!!
JE TO VAŠE ZRAVIE!!!
POSTOJE SÚ DÔLEŽITEJŠIE AKO FAKTY!!!
TEN KROK VPRED MUSÍTE SPRAVIŤ VY!!!
NEČAKAJTE NA OSPRAVEDLNENIE, KEĎ PRÍDE – FAJN, ALE NEMUSÍ PRÍSŤ!!!
ODPUSTENIE = ŠŤASTIE 
ODPUSTENIE = LÁSKA 
ODPUSTENIE = 
POKOJ, POHODA, ÚSMEV

Všetkým čo som v živote stretol prajem z celého srdca len to najlepšie. Nech sa im darí v KAŽDEJ oblasti života. Nech sa im splnia najtajnejšie sny. Prajem im zdravie, šťastie, úsmev, lásku, harmóniu, finančnú nezávislosť, pohodu a kľud. Prosím BOHA, aby ich požehnal, tým najlepším čo môže. Je to moje rozhodnutie, z lásky a zo srdca.

A tak to je...!

 

 

 

 Zdroj: www.pozitivnemyslenie.estranky.cz

Späť